Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tak tohle téma jsem zažil přemílat tak často, jak jen si jen český občan dokážete představit....

V čem je problém za ta léta ?

No že se to stále dá kdykoliv uchopit, jako nyní moderně ekologie. Podle zdravého selského rozumu je třeba to uchopit za jediný možný začátek (nikoliv konec). Začněme u pojmenování. Když jsem byl mladý, tak vždy přes naši ves kočovali a později i zde bydleli cikáni. Nikdy jsem od rodičů ani tehdejších politiků neslyšel, že by se řešila romská, ale vždy cikánská otázka. Ale co i státy se přejmenovávají, tak proč ne tato jiná skupina obyvatel. Proč jiná? Protože kdyby byla stejná jako majoritní skupina, tak by se nic nemuselo řešit.

Nyní se zase politicky rozhoduje, jak správně postupovat. Chlapi ( politici jsou převážně muži) kde jste byli a žili  poslední desítky let. Jste snad všichni tak mladí a nepamatujete si a nebo již tak staří a nepamatujete si taky.

Začalo to tak, že jezdívali cikáni s vozy a koňmi. Nebudu psát o tom poprasku mezi stálým obyvatelstvem, když tato událost nastala. Zaměřím se na to jak se politicky začalo vždy postupně řešit.

1.      Vzaly se peníze ze státního rozpočtu ( majoritě občanů) a bylo třeba cikány tzv. usadit. Poskytly se kočujícím rodinám rozprostřeně budovy. Pokud budov nebylo dost, tak se často použily železniční vagony a ty se stavebně nastavovali. Prostě něco jako dnes buňky, ale kde že těm měla být teprve sláva. Zkoušela se vlastně dost často ghéta těchto občanů. Ale výsledek špatný…..

2.      Vzaly se peníze ze státního rozpočtu (majoritě občanů) poskytovalo se až do 70 let co bylo vše třeba pro opravy již dalších domů kde byli cikáni usazeni trvale. Fungovalo to tak, že já když jsem chtěl předělat dům, tak jsem šel na MNV pro stavební povolení.a zbytek si zaplatil. Kdežto cikáni k tomu dostali od státu většinou i všechen materiál často i s dopravou. Ale nezávidím, vždyť to pravda neměli lehké. Ale nějak to nedopadlo. Hlavně s těmi domy…

3.      A tak se vzaly se peníze ze státního rozpočtu ( majoritě občanů) a dostávali stejně slušné byty jako majorita. Nebo celá sídliště ( Chánov) a jaké to byly byty .Ale výsledek nějak zase špatný…..

4.      A tak se vzaly se peníze ze státního rozpočtu ( majoritě občanů) a dostávali stejně slušné byty jako majorita ovšem s tím, že budou  roztroušeny po panelácích aby na tom byli skutečně tak stejně. Ovšem výsledek většinou zase špatný…..

5.      Vzaly se peníze ze státního rozpočtu ( majoritě občanů) a podporovalo se vzdělání jejich dětí. Proč ne nějak z toho generačně musí vybřednout. Díky skutečně povinné školní docházke a poukazování nejen na ztrátu státních výhod, ale hlavně na získání dalších, jako byla podpora při stravování ve škole a nárazově i oblékání a různé další školní pomůcky apod. Skutečně tak většina dětí v těchto letech chodila do školy a předpokládalo se že tak budou činit i jejich děti. Dospělí také chodily na povinný pracovní proces. Někteří to brali odpovědně a dost jich to bralo, tak trochu jako sport. Ale ouvej. Přišla revoluce s ní svoboda a zase se vlastně  toho mnoho nemuselo…

Tak se opět nastolila cikánská vlastně pardon romská otázka a začíná se od znova

 

Základní krok:

 

1. Vezmou se peníze ze státního rozpočtu……….

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Potřebuji nutně pomoci.

(Jarda M, 4. 2. 2014 15:52)

Nechci příspěvek na bydlení, na uhlí, na vodu a podobné potřeby.
Tyto si v pohodě ze svého výdělku platím sám.
Problém je, že mě jako cikánům nezbyde, abych každý den seděl celý den v herně, točil válcema a chlastal 12st. pivo. Z tohoto důvodu žádám aby mě Česká republika urychleně přispěchala na pomoc. Chci hrát hazard, chlastat, vyrábět potomky a pokud mě zbydou kačky (love vole) dám se i na fet.
Gádžové neuděláme to takto všichni???

řešení problému s nejen cikány

(milča, 24. 9. 2009 7:09)

Řecko a cikánská otázka...
Na dovolené v Řecku jsem se od místních dozvěděl, jak tam řeší"cikánskou otázku". Odpověď byla tak jednoduchá, že mi upadla huba,jak jsem čučel.
Takže v Řecku je postoj státu k cikánům (žádní rómové nejsou!!!) velmiprostý. Pokud pracuješ pro stát a platíš daně (jako většina)stát pracuje
pro tebe. Pokud nepracuješ a neplatíš daně, stát nepracuje pro tebe a je jedno, jsi li fialový se žlutými puntíky na pupíku.
Prostě cikáni ve větších městech mají svá oplocená teritoria a tam pokud kočují - přespávají a žijí.
Stát se o ně nezajímá. Obecně se však cikáni pasovali do role likvidačů a uklizečů ulic od vyhozeného železa, spotřební elektroniky
a nepotřebných věcí... Tyto suroviny svážejí na výkupní místa a inkasují za tyto
odevzdané suroviny peníze.

Diskriminace

(Magda, 19. 11. 2008 18:30)

Tato otázky je řešena,podávána obyvatelům ve formě menšiny (cikánů) a nás bílých Čechů.Zdá se však,že se tato situace naprosto vymkla z rukou.

KOMU?

Jak je možné,že přesto podnět právě k takovému označení dává právě tato menšina lidí,která se začíná chovat právě jako sám diskriminátor.

Je to obdobné navázání k předchozímu příspěvku co se týče financí.
Stálost ohánění tohoto termínu je už výsměšná!!
Vydělávající člověk - nač si nevydělá to nemá,co si neobhájí, sáhodlouze nedokazuje a nedokládá úřadům, to nemá.
Kdežto takovým cikánům stačí pouhé pohrůžky,neslušné chování či rodina za zády.

Nemusíme zabředávat přímo do sféry pracujících.K čemuž není ani důvodu,protože až na pár jedinců z těchto řad,tam bez tak nikdo není.
Samoživitelka s jedním dítětem je skoro štvanec v dnešní společnosti, v oblasti financí.Dětí může mít i více,přesto nemyslím, že by si mohla dovolit žít tak honosným životem,jako leckterá cikánka.Která je schopna se podivovat jak to,že má tak málo,když má tolik dětí a další čeká.S doprovody přátel,kterým obdobně jako jí,nechybí krom bezstarostných úsměvů na tváři,ani zlaté řetězy kol krku aj.
Na úřadech kde se mohou potkat i s obyčejnými lidmi,je rozdíl patrný už na pohled.
A však v přísedících místnostech se rozdíl nemění.Snad ze strachu,z obvinění z diskriminace, je právě s těmito občany jednáno v rukavičkách a vyhověno ve věcech,obyčejným smrtelníkům nepřístupným.

Jak je toto možné?Jak to,že poctivý lidé nemají právo na nic a i to musejí obhájit?A cikáni mají právo na vše a ještě si mohou říci o víc.

Z pocitu diskriminace..?..z našeho strachu z tohoto pojmu?Z jejich jistoty (ochrany státu)..?..

Uvedla jsem jen špičku ledovce, která taje a pomalu,ale jistě nepotápí menšinu(cikány,romy nebo jak si chtějí říkat),ale především nás.

Dostaneme tedy také takovou podporu...až si toho někdo všimne...jako oni?